Přednáška Kate Cooper o tajemství marketingu potravin

Přednáška Tajemství marketingu potravin odhaluje tři hlavní metody marketingu jídla, které slouží k vytvoření falešného dojmu, že se původem nakupovaného jídla nemusíme vůbec znepokojovat.

Prostor pro Váš odkaz
Komerční banner 770x100px (pro více informací, jak na DuchDoby.CZ inzerovat, klikněte SEM)

Hlavním úkolem specialistů na marketing jídla je přimět nás, abychom si koupili nabízené výrobky. Volbou vhodných slov a frází v nás vytváří dojem, že je potřebujeme, a dobrý pocit z toho, že je kupujeme, ať už jsou zdravé, či nezdravé, anebo mají jakkoliv problematický původ.

První představená metoda spočívá ve lživých či zavádějících informacích na etiketě výrobků.

Kdybychom znali životní podmínky takzvaných hospodářských zvířat, způsob, jakým jsou zabíjena, nebo jaké léky jsou jim podávány, aby tyto nevhodné podmínky vůbec přežila, zřejmě bychom tyto výrobky nekupovali a nejedli je s takovou samozřejmostí. Výrobci se předhání v zobrazování šťastných zvířat na loukách, doprovázeným souslovími typu „čerstvé z farmy” nebo „z českých pastvin”, ačkoliv skutečnost je většinou někde zcela jinde, viz nedávná lživá kampaň značky Tatra.

Druhou oblíbenou metodou marketérů je obracení pozornosti na zdánlivý vývoj k lepšímu. Když uvěříme, že se prase na holé podlaze nebo v malé kleci má lépe, neboť není v zabláceném chlívě, cítíme se lépe i my – zákazníci. Vysoké dávky antibiotik podávané hospodářským zvířatům se zase dají zamaskovat „efektivnější veterinární technologií”.

Třetí – tajnou – zbraň nám přednášející odhalí až v samotném závěru videa. Publikum tato informace zaskočila natolik, že ani nezatleskalo. Co na ni říkáte Vy?

Video bylo natočeno na zakázku neziskové organizace Compassion in World Farming.

Související články

# Proč se vyvarovat konzumace masa aneb biologicko-historické znaky člověka
# Deset nedávných studií, kterým by měli ne-vegané věnovat svoji pozornost
# Vánoce jako svátky lží, pokrytectví, strachu a smrti. Projevy absurdního šílenství a masové idiocie
# Co je karnismus a kdo jsou karnisté?

 

Mohlo by Vás zajímat

# Desatero monetárního otroka
# O čem nám lhali na základních školách a jak se „narovnat”
# Absurdita zvaná přírodní kosmetika
# Komu a čemu slouží Česká národní banka?

 

Použité zdroje

Text: soucitne.cz, Srdcem všem

Martin Mojmír

po absolvování základní školy, středního odborného učiliště hotelového provozu a gymnázia se zaměřením na IT a jazyky studoval dále psychologii a speciální pedagogiku. Věnuje se ICT, datové analýze, datové žurnalistice, futurologii, sociologii a ekologii. Prosazuje a popularizuje koncept zdrojové ekonomiky co by udržitelného socioekonomického modelu. Kromě duchdoby.cz provozuje např. dále také projekty jinemedium.cz, mojeretence.cz nebo fórum ETIQ.CZ, z.s. Vlivem nešťastných okolností je Martin od r. 2023 invalidním.

Odebírat
Možnosti upozorňování:
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře