Státy se staly nástrojem legálního okrádání daňových poplatníků hrstkou gaunerů. Co my na to?

Buďme teď naprosto upřímní. Základní otázka při tvorbě spravedlivější společnosti, či snad výstižněji spravedlivějšího soužití lidí, zní: Co mám já, kluk z Prahy, společného s drtivou většinou lidí z Moravy a Slezska a co oni mají společného se mnou, že spolu musíme, aniž nám dá někdo svobodně na výběr, povinně vytvářet a sdílet neprůhledné centrální veřejné rozpočty, úřady a politiky?

Prostor pro Váš odkaz
Komerční banner 770x100px (pro více informací, jak na DuchDoby.CZ inzerovat, klikněte SEM)

Jakým právem mi někdo hned po narození dá značku na uši (pardon – rodné číslo), zařadí do povinné „hry“ jménem Stát, aniž mám možnost si své povinnosti, platby a služby takového státu svobodně a dobrovolně vybrat, vytvořit, spoluvytvořit nebo alespoň (napřímo) ovlivnit jeho pravidla? Pravidla, která mají dnes jediný cíl: Z peněz obyčejných lidí tvořit komfort pro vybrané. (Politiky a na stát nalepené lokální i nadnárodní byznysy?) Krádež nepřestane být krádeží, nesvoboda nesvobodou a nespravedlnost nespravedlností, když ji legalizujete zákonem. Pořád je to svinstvo.

Otázka zní: Nebylo by lepší (v době pokročilých technologií), kdyby se všechny státem a úřady organizované procesy zprůhlednily decentralizací a prostředky se přerozdělovaly na co nejnižší úrovni, aby se nedalo tolik rozkrást? Řeknu Vám proč se tak ptám: Nevidím totiž nic spravedlivého, rozumného nebo společensky přínosného či solidárního na tom, když prostřednictvím neprůhledného přerozdělování organizovaného dnešním státem dostává flákač či dotační podvodník z Čech částečně dávky i z peněz Moraváků a pak je zneužije. Nebo že vinař z Moravy dostává příspěvek na své hospodaření i z peněz Čechů, které jeho víno nezajímá nebo jim nechutná. Proč má můj kamarád z Brna platit státem organizované „školné“ (v rámci daní) mým dětem, proč si nemůže platit školné jen na své děti a já na své – já s ním chci kamarádit, nechci jeho peníze! A proč má být částečně i z mých peněz ve veřejných rozpočtech placena nějaká krojová tradice na Moravě, když pro mě je to událost stejně kýčovitá, jako když na zájezdu do Egypta večer tančí břišní tanečnice nějaký tanec lidem s bílými ponožkami v sandálech, kteří se pak posmívají jejich takzvané zaostalosti? A proč bychom měli z peněz Moraváka, který nemá Prahu rád, mít nějakou cyklostezku podél Vltavy, po které on se nikdy neprojde a ani nechce, protože chodí na Prígl? Někomu chutná pivo, někomu víno, někdo fandí Slavii, někdo Kometě – co je na tom špatného, že jsme rozdílní? Vždyť to je přece nejvyšší stupeň přirozenosti: Pochopit že jsme rozdílní a vytvořit systém, který to respektuje.

Dokud polovina českých voličů nebude rozumět rozdílu mezi volbami a zasíláním sms do Superstar či Týtý, nemáme šanci žít ve svobodné a prosperující zemi.cesko2050.cz

Nepotřebujeme politiky, aby nám organizovali jakoukoli (důchodovou, generační, sociální či jinou) solidaritu. Nepotřebujeme „jejich“ stát či jejich přerozdělokracii, která nás jen okrádá. Nepotřebujeme poslouchat, že bychom se k sobě chovali jako zvířata, kdyby to celé „těch pár hajzlíků“ nezorganizovalo svými zákony. Lidé jsou solidární od podstaty, když mají tu svobodu a zároveň odpovědnost, na to jsou tisíce příkladů, které můžete vidět každý den, když použijete oči. Proč tedy vlastně existují neprůhledné a centralizované rozpočty? Přece proto, že chytrý zloděj ví, že v bance je vždycky víc peněz než v peněžence puberťačky, kterou se chystáte okrást v tramvaji (šalině).

Je to tak. Největším byznysem dneška je rozkrádání veřejných rozpočtů (našich daní a povinných odvodů).
 

Autor článku

Michal Hájek, redaktor projektu Česko 2050

Použité zdroje

Text: cesko2050.cz

Odebírat
Možnosti upozorňování:
guest
3 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Petr Ježek
Petr Ježek
5 roky před

No, lidé jsou různí, dokonce se vyskytují i v lidském hávu chodící zvířata (svou psychikou zcela jistě) a různé (ne)stvůry. Takže já neprotestuji proti přidělení rodného čísla každému novorozenci v této zemi ani proti jeho databázové evidenci (dá-li Bůh, bude člověkem se vším všudy, nedá-li, bude zvířetem či (ne)stvůrouv lidské podobě). Takže Něco (stát, databáze, veřejná paměť či cokoli se schopností evidovat data) musí pro evidenci existovat. Jednotlivec si RČ nemůže vybírat, protože smysl RČ je v obsažené kódové identifikaci. To je základ řádu lidského společenství. Dále, redistribuce veřejnými rozpočty je nezbytná tehdy, když je společnost příjmově rozdělena a příjmy neodrážejí reálný společenský přínos práce příjemce. Dotovat podniky je samozřejmě čirý nesmysl, protože to popírá smysl podnikání z vlastních zdrojů na vlastní odpovědnost. Redistribuce ale může a také má mít charakter technický, nikoli zatížený lidským (politickým rozhodováním. Lidi nelze paušálné považovat za společenské, na což existuje nespočet příkladů (nejen až příliš rozšířený fenomén sociopatie a psychopatie). Pro společnou musí proto existovat systémový spravedlivý řád, který normální člověk s lidskou psychikou respektuje, aniž by na něj narážel a nenormální jedinci se před ním musí mít na pozoru, chtějí-li být plnoprávnými členy lidské společnosti. Řád pak má vycházet z přirozených základů, jako jsou mravní zásady a z nich pak rozvinout jednoduchý a každému pochopitelný právní systém jako soubor pravidel (analogie dopravních předpisů). Proto mají být mravní zásady součástí a základem Ústavy. Základem státu proto musí být pouze mravní lidé, čímž odpodne většina toho, co se dnes jeví jako problém a nežádoucí stav. Mravný člověk ctí zákony založené na mravních zásadách implicitně, žádné nucení k tomu nepociťuje. Řídí se totiž svým svědomím. Takže prosím, nevylévejme s vaničkou dnešních socioekonomických poruch i dítě různorodé lidské populace, která není kromě svědomí každého motivována k mravnosti života. I ta odpovědnost je její součástí…

Martin Mojmír
Admin
5 roky před
Reaguje uživateli  Petr Ježek

Principem článku je, domnívám se, upřednostnění nebo priorita decentralizace jako značně udržitelnějšího, efektivnějšího a obecně spravedlivějšího modelu.

Qestament
Qestament
5 roky před
Reaguje uživateli  Martin Mojmír

To je TEN Petr Ježek co tady má několik článků a vystupoval na Zday? Jsem překvapenej že nepochopil smysl článku. Předpokládám že to tahání do toho boha je taky jen principiální slovní obrat.