Přednáška: Tajemství marketingu potravin

Přednáška Tajemství marketingu potravin odhaluje tři hlavní metody marketingu jídla, které slouží k vytvoření falešného dojmu, že se původem nakupovaného jídla nemusíme vůbec znepokojovat.

Komerční banner 770x100px (pro více informací, jak na DuchDoby.CZ inzerovat, klikněte SEM; zřeknutí se odpovědnosti ZDE)

Hlavním úkolem specialistů na marketing jídla je přimět nás, abychom si koupili nabízené výrobky. Volbou vhodných slov a frází v nás vytváří dojem, že je potřebujeme, a dobrý pocit z toho, že je kupujeme, ať už jsou zdravé, či nezdravé, anebo mají jakkoliv problematický původ.

První představená metoda spočívá ve lživých či zavádějících informacích na etiketě výrobků.

Kdybychom znali životní podmínky takzvaných hospodářských zvířat, způsob, jakým jsou zabíjena, nebo jaké léky jsou jim podávány, aby tyto nevhodné podmínky vůbec přežila, zřejmě bychom tyto výrobky nekupovali a nejedli je s takovou samozřejmostí. Výrobci se předhání v zobrazování šťastných zvířat na loukách, doprovázeným souslovími typu „čerstvé z farmy” nebo „z českých pastvin”, ačkoliv skutečnost je většinou někde zcela jinde, viz nedávná lživá kampaň značky Tatra.

Druhou oblíbenou metodou marketérů je obracení pozornosti na zdánlivý vývoj k lepšímu. Když uvěříme, že se prase na holé podlaze nebo v malé kleci má lépe, neboť není v zabláceném chlívě, cítíme se lépe i my – zákazníci. Vysoké dávky antibiotik podávané hospodářským zvířatům se zase dají zamaskovat „efektivnější veterinární technologií”.

Třetí – tajnou – zbraň nám přednášející odhalí až v samotném závěru videa. Publikum tato informace zaskočila natolik, že ani nezatleskalo. Co na ni říkáte Vy?

Video bylo natočeno na zakázku neziskové organizace Compassion in World Farming.

Související články

# Proč se vyvarovat konzumace masa aneb biologicko-historické znaky člověka
# Deset nedávných studií, kterým by měli ne-vegané věnovat svoji pozornost
# Vánoce jako svátky lží, pokrytectví, strachu a smrti. Projevy absurdního šílenství a masové idiocie
# Co je karnismus a kdo jsou karnisté?

 

Mohlo by Vás zajímat

# Desatero monetárního otroka
# O čem nám lhali na základních školách a jak se „narovnat”
# Absurdita zvaná přírodní kosmetika
# Komu a čemu slouží Česká národní banka?

 

Použité zdroje

Text: soucitne.cz, Srdcem všem

Martin Böhm
Sledujte nás

Martin Böhm

Shledáváte naši práci, alespoň do určité míry, za společensky prospěšnou až potřebnou? Pokud ano, zvažte, prosíme, svoji podporu, bez které se žel vzhledem k faktu, že nejsme nikým placeni a ani nemáme nárok na žádné dotace, neobejdeme. Jen pro udržení našich projektů při životě je potřeba alespoň 1.200 CZK měsíčně nehledě na finance potřebné pro naší nejen místní dobrovolně-aktivistickou činnost. Věřte, že i pouhých 100 či 200 korun měsíčně od jednotlivců nám velmi pomůže, neboť na pravidelný příjem se mnohem lépe spoléhá.

Na září 2017 jsme vybrali 1.500 CZK, což zahrne náš provoz. Už se ale nevybralo dostatek na garanci Agregace aktualit, Události a komentáře, Kauzy pod okulárem a další potřebné činnosti. Četnost a kvalita naší práce se odvíjí od způsobu a výše Vašeho zájmu, bez Vaší pomoci to skutečně nepůjde. Více informací, proč potřebujeme Vaší pomoc, se dočtete ZDE. Pro více informací o tom, na co a jak přispíváte a kolik je pro tu kterou konkrétní práci potřeba, klikněte SEM. Starší agendy naší práce najdete ZDE, nový úkolník Redmine ZDE.

Použít můžete transparentní bankovní účet: 55555521 / 2010, popřípadě účet běžný: 55555513 / 2010.
Pro platby ze zahraničí použijte IBAN: CZ09 2010 0000 0000 5555 5513, BIC: FIOBCZPP.
Za jakoukoli finanční, ale i případnou aktivní dobrovolnickou činnost, předem srdečně děkujeme.

---

Speciální poděkování:
Velice děkujeme paní T.K. za pravidelné měsíční štědré obdarovávání 1.000 korunami na provoz a 1.000 CZK na splátku mínusu (peněz investovaných z osobních rezerv provozovatele DuchDoby.CZ do vybavení), celkem tedy 2.000 CZK. Velice si této podpory vážíme, zejména díky Vám, paní T.K., jsou naše projekty v provozu.
Martin Böhm
Sledujte nás
Martin Böhm

Martin Böhm

je informatik, futurolog, žurnalista, bloger, manažer, korektor, porotce, kritik a umírněný skeptik. Věnuje se zejména IT, telekomunikačnímu a investičnímu poradenství, sociologii, ekologii, etice a lidskému stravování. Martin je zároveň příznivcem, sympatizantem a propagátorem tzv. Ekonomiky založené na přírodních zákonech / zdrojích, co by udržitelného modelu, provozovatelem projektu DuchDoby.CZ, interForum.cz a řady dalších a externistou rádia Svobodný vysílač CS.

Máte-li k tématu konstruktivní dotaz či poznámku, můžete článek prostřednictvím formuláře níže okomentovat. Po odeslání komentáře bude tento nejprve předložen redakci ke schválení, aby tato nejprve posoudila jeho morální a etickou nezávadnost, což může nějakou dobu trvat. Pro možnost publikace okamžité použijte interForum.cz nebo požádejte redakci o autorizaci.

Možnosti upozorňování:
avatar
7500
wpDiscuz
Proč se DuchDoby.CZ bez Vaší pomoci neobejde? Informace ZDE
Hello. Add your message here.