Přednáška: Tajemství marketingu potravin

Přednáška Tajemství marketingu potravin odhaluje tři hlavní metody marketingu jídla, které slouží k vytvoření falešného dojmu, že se původem nakupovaného jídla nemusíme vůbec znepokojovat.

Komerční banner 770x100px (pro více informací, jak na DuchDoby.CZ inzerovat, klikněte SEM; zřeknutí se odpovědnosti ZDE)

Hlavním úkolem specialistů na marketing jídla je přimět nás, abychom si koupili nabízené výrobky. Volbou vhodných slov a frází v nás vytváří dojem, že je potřebujeme, a dobrý pocit z toho, že je kupujeme, ať už jsou zdravé, či nezdravé, anebo mají jakkoliv problematický původ.

První představená metoda spočívá ve lživých či zavádějících informacích na etiketě výrobků.

Kdybychom znali životní podmínky takzvaných hospodářských zvířat, způsob, jakým jsou zabíjena, nebo jaké léky jsou jim podávány, aby tyto nevhodné podmínky vůbec přežila, zřejmě bychom tyto výrobky nekupovali a nejedli je s takovou samozřejmostí. Výrobci se předhání v zobrazování šťastných zvířat na loukách, doprovázeným souslovími typu „čerstvé z farmy” nebo „z českých pastvin”, ačkoliv skutečnost je většinou někde zcela jinde, viz nedávná lživá kampaň značky Tatra.

Druhou oblíbenou metodou marketérů je obracení pozornosti na zdánlivý vývoj k lepšímu. Když uvěříme, že se prase na holé podlaze nebo v malé kleci má lépe, neboť není v zabláceném chlívě, cítíme se lépe i my – zákazníci. Vysoké dávky antibiotik podávané hospodářským zvířatům se zase dají zamaskovat „efektivnější veterinární technologií”.

Třetí – tajnou – zbraň nám přednášející odhalí až v samotném závěru videa. Publikum tato informace zaskočila natolik, že ani nezatleskalo. Co na ni říkáte Vy?

Video bylo natočeno na zakázku neziskové organizace Compassion in World Farming.

Související články

# Proč se vyvarovat konzumace masa aneb biologicko-historické znaky člověka
# Deset nedávných studií, kterým by měli ne-vegané věnovat svoji pozornost
# Vánoce jako svátky lží, pokrytectví, strachu a smrti. Projevy absurdního šílenství a masové idiocie
# Co je karnismus a kdo jsou karnisté?

 

Mohlo by Vás zajímat

# Desatero monetárního otroka
# O čem nám lhali na základních školách a jak se „narovnat”
# Absurdita zvaná přírodní kosmetika
# Komu a čemu slouží Česká národní banka?

 

Použité zdroje

Text: soucitne.cz, Srdcem všem

Martin Mojmír
Sledujte nás

Martin Mojmír

Shledáváte naši práci, alespoň do určité míry, za společensky prospěšnou až potřebnou? Pokud je Vaše odpověď kladná, zvažte, prosíme, svoji podporu, bez které se vzhledem k faktu, že nejsme nikým jiným než Vámi, našimi čtenáři a podporovateli, placeni a ani nemáme nárok na pobírání žádných dotací, neobejdeme. Jen pro udržení našich webových stránek online na internetu je potřeba měsíčně vybrat alespoň 1.800 CZK nehledě na finance potřebné pro naši další související a výhradně dobrovolnou aktivistickou činnost...

Na prosinec 2018 jsme vybrali 5.200 CZK. Kolik a na jakou naši konkrétní činnost je potřeba měsíčně vybrat, se dočtete v pravém sloupci webu. Vězte, že bez Vaší pomoci to dlouhodobě nedáme. Více informací, proč potřebujeme Vaši pomoc, se dočtete ZDE. Pro informace, na co a jak přispíváte a kolik je pro tu kterou konkrétní práci potřeba, přejděte SEM. Starší agendy naší práce najdete ZDE, nový úkolník Redmine ZDE.

Použít můžete transparentní bankovní účet: 55555521 / 2010, popřípadě účet běžný: 55555513 / 2010.
Pro platby ze zahraničí použijte IBAN: CZ09 2010 0000 0000 5555 5513, BIC: FIOBCZPP.
Za jakoukoli finanční, ale i případnou aktivní dobrovolnickou činnost, předem srdečně děkujeme.
Martin Mojmír
Sledujte nás

Martin Mojmír

po absolvování základní školy, středního odborného učiliště hotelového provozu a gymnázia se zaměřením na výpočetní techniku a jazyky studoval dále psychologii, sociologii a jazyk český. Věnuje se v současné době zejména IT, telekomunikačnímu a investičnímu poradenství, futurologii, sociologii, ekologii a lidskému stravování. Martin je zároveň příznivcem, sympatizantem a propagátorem tzv. Zdrojové ekonomiky, co by udržitelného socio-ekonomického modelu, provozovatelem projektů DuchDoby.CZ, ZeitgeistMovement.cz, JinéMédium.CZ, interForum.cz a řady dalších.

Martin Mojmír
avatar
7500
  Odebírat  
Možnosti upozorňování:
Proč se DuchDoby.CZ bez Vaší pomoci neobejde? Informace ZDE
Hello. Add your message here.